رفقای همیشگی

وبلاگ بچه های اردوی یاوران امین 3

وبلاگ بچه های اردوی یاوران امین 3

طبقه بندی موضوعی
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

نیت کنید و اشاره فرمایید

قالب میهن بلاگ

فال حافظ

اشعار امام شافعی درباره اهل بیت.

يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱ ب.ظ

یا راکبا قف بالمحصب من منى              و اهتف بساکن خیفها و الناهض

سحرا إذا فاض الحجیج إلى من              فیضا کملتطم الفرات الفائض

إن کان رفضا حب آل محمد                   فلیشهد الثقلان أنی رافضی

ای راکب! برو در بالای مِنا بایست و وقتی سیل جمعیت حاجیان به طرف منا سرازیر شود، در آنجا این را به حاجیان اعلام کن: اگر محبت آل پیامبر، نشانه رفض باشد، تمام جن و إنس شهادت بدهند که منِ شافعی، رافضی هستم.

و همچنین:

إذا فی مجلس ذکروا علیا           و سبطیه و فاطمة الزکیة

یقال تجاوزوا یا قوم هذا            فهذا من حدیث الرافضیة

هربت إلى المهیمن من أناس       یرون الرفض حب الفاطمیة

على آل الرسول صلاة ربی         و لعنته لتلک الجاهلیة

. . . . .

یا أهل بیت رسول الله حبکم        فرض من الله فی القرآن أنزله

کفاکم من عظیم الفضل أنکم         من لم یصل علیکم لا صلاة له

اگر در یک مجلسی، علی و دو فرزندش حسن و حسین و فاطمه را یاد می‌کنیم،

به ما می‌گویند این حرف‌ها را کنار بگذارید و این، حرف رافضی‌هاست.

من به خداوند پناه می‌برم از مردمی که عشق به فاطمه را، علامت رفض می‌دانند.

درود خدای من بر آل پیامبر باد و لعنت حق بر این نادانان و جاهلان.

ای اهل بیت پیامبر! محبت شما یک امر واجبی است که خداوند در قرآن آن را دستور داده است.

قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى (سوره شوری/آیه23)

                                               صلوات یادتون نره!!!

تفسیر الرازی، ج27، ص166 - تاریخ مدینة دمشق لإبن عساکر، ج9، ص20 - سیر اعلام النبلاء للذهبی، ج10، ص58 - الإنتقاء فی فضائل الثلاثة الأئمة الفقهاء لإبن عبد البر، ص90 - تاریخ الاسلام للذهبی، ج14، ص337 - الوافی بالوفیات للصفدی، ج2، ص125

 تفسیر روح المعانی، ج25، ص32

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی