رفقای همیشگی

وبلاگ بچه های اردوی یاوران امین 3

وبلاگ بچه های اردوی یاوران امین 3

طبقه بندی موضوعی
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

نیت کنید و اشاره فرمایید

قالب میهن بلاگ

فال حافظ

هارد دیسک‌های 'SSD' با 'HDD' چه تفاوتی دارند؟

شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷ ق.ظ

هارد های مورد استفاده ما در کامپیوتر ها یا SSD است یا HDD است. این دو هارد شباهت ها و تفاوت های زیادی دارن که در این مطلب چند تا از این شباهت ها و تفاوت ها را بیان خواهیم کرد.

هارد دیسک‌های 'SSD' با 'HDD' چه تفاوتی دارند؟

تا همین اواخر، خریداران کامپیوتر انتخاب کمی برای خرید هارد دیسک داشتند. اگر شما یک ultrabook و یا نوت بوک و یا یک کامپیوتر رومیزی خریده باشید به احتمال زیاد در آن ها یک درایو حالت جامد (SSD) و یا یک درایو HDD و شاید هم ترکیبی از SSD و HDD به عنوان درایو اولیه وجود داشته که شما سیستم عامل خود و چیز های دیگرتان را در آنها ذخیره می کنید.


اما شما کدام یک را باید انتخاب کنید؟ ما تفاوت های بین این هارد ها، مزایا و مضرات آن ها را به شما توضیح می دهیم تا شما تصمیمی راحت تر در انتخاب این هارد ها داشته باشید.


هارد دیسک چرخش سنتی (HDD) که ذخیره ساز های اولیه و غیر فرار کامپیوتر ها بودند. یعنی داده های که روی آنها ذخیره می شد حتی زمانی که سیستم خاموش هم باشد داده ها از بین نمی رفت که این به خاطر پوششش مغناطیسی در بالی پلاتراست که روی آن کشیده شده و وقتی شما می خواهید از اطلاعات ذخیره شده خود استفاده کنید یک بازوی مکانیکی روی دیسک در حال چرخش قرار می گیرد و اطلاعات شما برای شما به نمایش در می آید.


هارد SSD نیز کاری مشابه، به HDD انجام می دهد یعنی داده ها روی خود ذخیره می کند و حتی زمانی که کامپیوتر خاموش هم باشد از آنها حفاظت می کند ولی در آن قطعه حرکتی وجود ندارد این هارد مانند فلش مموری می ماند. داده ها در تراشه های حافظه فلش قرار می گیرد.


این هارد را می توانید به طور دائم در کیس خود قرار بدهید ویا آن را در لپ تاب خود نصب کنید.


تراشه SSD نسبت به حافظه های USB و هارد های HDD سرعت بیشتری دارد و گران ترنیز هستند. یکی از دلایل بالا بودن سرعت این هارد ها نسبت به هارد های HDD این است که این هارد ها به دلیل نداشتن قطعه متحرک زمان تاخیر بسیار کمتری نسبت به هارد های معمولی دارند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۰
یره!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی